zaterdag 8 juni 2013

How to wear and care: verenoorbellen

Dé trend als het gaat om lange oorbellen deze zomer: oorbellen met veren. Je hebt ze in vele kleuren, zijn erg licht en passen bij zowel opgestoken als los haar. Voor deze post gebruik ik licht lila oorbellen van de Six, die in de uitverkoop €4,- kostten. Ze bevatten 4 veren per hanger. How to wear and care is een zelfverzonnen rubriek die ik zeker vaker zal gebruiken. In deze rubriek geef ik tips over hoe het voorwerp/product het beste kan combineren, maar ook over hoe je ze het langste mooi houdt. Lees snel verder!









WEAR

 Dit zijn dus de oorbellen die ik in deze post gebruik. Ze zijn redelijk lang, maar niet overdreven. Lila is een zachte pastelkleur die heel goed te combineren is. Wel zou ik oppassen met bijvoorbeeld felgekleurde shirts, deze passen hier niet zo goed bij... Persoonlijk vind ik de oorbellen erg goed staan bij zwart, wit, grijs (alle basic kleuren dus) en bij andere pastelkleuren. Verder vind ik de kleur erg goed bij bruin (mijn haarkleur) passen. Om verder te gaan over haar: de oorbellen zullen bij los haar heel vrolijk en onopvallend staan, in tegenstelling tot opgestoken haar. Hierbij zullen ze juist heel chic ogen.



 CARE

Verenoorbellen zijn vaak gemaakt van kunstveren. Ik had in de winkel een paar tips gekregen. Je moet deze sowieso gebruiken vóór je ze gaat dragen. Op deze manier blijven ze langer mooi. Verder kan je de tips ook gebruiken als ze een beetje in de war zitten (zie foto's)

 Dit heb je nodig:
- je oorbellen
- een tandenborstel of een schoongemaakt mascaraborsteltje. Ook een wenkbrouwkam is prima.
- haarlak
 Om te beginnen ga je de "haartjes" van de veertjes zachtjes borstelen. Dit doe je door de tandenborstel op een ondergrond te zetten en dan zachtjes naar buiten te vegen. Vorm ze zo een beetje: als je het mooi vindt een beetje breed, anders juist wat smaller. Ga door met zachtjes borstelen totdat je tevreden bent.
Resultaat
 Tot slot kan je nog wat haarlak op de veren spuiten. Doe ook dit zachtjes en overdrijf niet met de hoeveelheid. Op deze manier verstevig je ze, en houd je ze langer mooi.

Ik hoop dat jullie er iets aan hadden, en het een leuke rubriek vonden. Als je het ook wilt gebruiken voor je eigen blog: ga je gang. Wel zou ik het erg op prijs stellen als er een link naar mijn website wordt geplaatst. Dankjewel!
xXx Zoë

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je mij een persoonlijke reactie sturen? mail dan naar ilovebeautynl@gmail.com en ik reageer!